Rychlý kontakt
Ambulance
+420 221 977 315
Lůžkové oddělení
+420 221 977 226
JIP
+420 221 977 294
Transplantační jednotka
+420 221 977 229
Ústav hematologie a krevní transfuze
Hodnocení spokojenosti pacientů ÚHKT
Počet propuštěných pacientů: 44
Počet propuštěných (schopni vyplnit dotazník): 39
Počet zpracovaných dotazníků: 16
Procento respondentů: 41 %
Spokojenost byla zjišťována u všech pacientů propuštěných nebo přeložených z lůžkových stanic ÚHKT v období od 1. 11. 2019 do 30. 11. 2019.
Spokojenost pacientů byla zjišťována pomocí dotazníku, který byl rozdělen do 8 okruhů otázek, v závěru s možností k vlastnímu vyjádření, součástí bylo i zjištění základních demografických dat (pohlaví, věková struktura, dosažené vzdělání a délka pobytu):
První kontakt s ÚHKT a průběh přijetí
Pobyt v ÚHKT
Ošetřující lékař
Zdravotní sestry a ostatní personál
Dosažitelnost personálu
Soukromí a práva pacientů
Edukace o režimu po propuštění
Obecné hodnocení ÚHKT
Pacienti byli dotazováni na průběh 1. kontaktu s jednotlivými kategoriemi personálu (lékaři, sestry, ostatní), na dojem z 1. kontaktu s pracovištěm a dojem z organizace a plynulosti průběhu příjmu na lůžko.
První kontakt s jednotlivými kategoriemi pracovníků byl hodnocen u lékařů, vždy se představilo 100 %, občas 0 % (v předchozím hodnocení vždy 90 %), u sester odpověď představení vždy
v 75 %, občas 25 % (v předchozím období vždy 90 %, občas 10 %) a u ostatního personálu představení vždy v 69 % (v předchozím období 70 %), občas v 31 % (v předchozím období 30 %)
a nikdy v 0 % (v předchozím období 0 %).
Organizaci a plynulost přijetí na lůžko hodnotilo pozitivně (tzn. známkou 1 či 2) 100 % pacientů
(v předchozím hodnocení 100 %); první kontakt s ÚHKT hodnotilo jako velmi dobrý a profesionální 100 % (v předchozím hodnocení 100 %) dotazovaných.
Velmi pozitivní hodnocení zůstává trvale v hodnocení úklidu a hygieny, poskytování doplňkových služeb, návštěv apod.
Kvalitu podávané stravy hodnotí jako velmi dobrou, či spíše dobrou (hodnocení známkou 1 či 2) 87,5 % pacientů (v předchozím období 60 %), neobjevilo se žádné hodnocení známkou 4 či 5.
Výhrady k době ranního buzení se objevily 3× (tj. cca 19 %), známkou 1 či 2 hodnotilo cca 81 %
(v předchozím hodnocení cca 80 %) pacientů.
S rozsahem informací o chorobě a léčbě poskytovaných ošetřujícími lékaři bylo spokojeno 100 % respondentů (v předchozím období 100 %).
Pacienti byli dotazováni na pocit důvěry k ošetřujícím sestrám, odpověď určitě ano ve 81,3 %, většinou ano v 18,8 %, (v předchozím hodnocení 100 %, resp. 0 %) a na jejich chování a vystupování, kladné odpovědi (hodnocení známkou 1 či 2) se objevily u 100 % respondentů (v předchozím hodnocení u 100 %), chování ostatního personálu na odděleních bylo hodnoceno také velmi kladně ve 100 % (v předchozím období 100 %).
S dosažitelností personálu a s rychlostí poskytnutí pomoci bylo spokojeno 100 % pacientů (v předchozím období 100 %).
Pocit dostatku soukromí během sdělování informací mělo vždy cca 93 %, občas 7 % a nikdy 0 % pacientů (v předchozím hodnocení 90, resp. 10, resp. 0 %); v průběhu vyšetřování a léčebných či diagnostických zákroků pak vždy cca 93 %, občas cca 7 % a nikdy 0 % (v předchozím období 90 resp. 10, resp. 0 %).
Součástí této položky byl i dotaz na seznámení s právy pacientů, plně seznámeno se cítilo 100 % pacientů (v předchozím období 90 %).
Informace od lékařů o režimu po propuštění do domácího ošetřování považovalo za dostatečné
100 % pacientů (v předchozím období 100 %), od sester 100 % (v předchozím období 95 %)
a od nutriční terapeutky 93,8 % (v předchozím období 90 %).
Celkově bylo spokojeno s péčí poskytovanou v ÚHKT (odpovědi ano nebo spíše ano) 100 % pacientů (v předchozím období 100 %). Všichni pacienti měli pocit, že byli léčeni s úctou a respektem
a poskytnutou péči hodnotili jako výbornou.
Celkem 9× se objevily vlastní připomínky pacientů, obsahovaly pochvaly za celkovou péči, za příjemný, profesionální a vstřícný přístup, milé a přátelské jednání, empatii a každodenní úsměv. Opakovaně byl chválen celý pracovní kolektiv a pochvalně bylo zmíněno několik jmen lékařů.
Vybrané hodnocené položky – kladné hodnocení
červen 2019 listopad 2019
1. kontakt s ÚHKT 100 % 100 %
průběh přijetí 100 % 100 %
buzení 80 % 81 %
strava 60 % 87,5 %
dosažitelnost personálu 100 % 100 %
seznámení s právy nemocného 90 % 100 %
informace lékaře o chorobě 100 % 100 %
informace od lékaře při propuštění 100 % 100 %
informace od sestry při propuštění 95 % 100 %
poučení – nutriční terapeutka 90 % 93,8 %
celkové hodnocení péče 100 % 100 %
Zpracovala: Mgr. S. Brixíová
V Praze dne: 10. 1. 2020
Ambulance
+420 221 977 315
Lůžkové oddělení
+420 221 977 226
JIP
+420 221 977 294
Transplantační jednotka
+420 221 977 229
Ambulance
Po – Pá:
7:00–18:00
Denní nemocnice
Víkendy:
9:00–13:00
Návštěvy
Lůžkové oddělení
Po – Ne:
13:00–18:00
JIP a Transplantační jednotka
Po – Ne:
13:00–18:00
Ústav hematologie a krevní transfuze
Budova B
U Nemocnice 2094/1
128 00 Praha 2
Nejbližší stanice metra: Karlovo náměstí (linka B)
Nejbližší stanice tramvaje: Karlovo náměstí (10, 16, 22), Moráň (3, 6, 10, 16, 18, 24)
Nejbližší stanice autobusu: U nemocnice (148), Karlovo náměstí (176)
Tyto webové stránky používají pro zajištění chodu cookies. Nastavení cookies Odmítnout vše Přijmout vše
Do odvolání omezení návštěv
Z důvodu vysokého výskytu respiračních onemocnění platí do odvolání omezení návštěv a to 1 osoba denně na 20 minut. Po celou dobu návštěvy musí mít návštěvník i pacient nasazen FFP2 respirátor.
Vstup do ambulancí i na všechna oddělení pouze s FFP2 respirátorem.
Děkujeme za pochopení.
No visits until further notice
Medical facility managers may prohibit visits to the locally worsened epidemiological situation in the workplace, always in consultation.
Thank you for your understanding.
The Institute of Hematology and Blood Transfusion is an expanding centre offering state‑of‑the art medicine and top-notch research, as well as a friendly and safe organization for both patients and personnel. Our mission – the meaning of existence of the IHBT – is to care, treat, educate and research.